26.10.17

Wisselkunst van Marja van der Kolk


Vorige week heeft Marja haar werk opgehangen op de 1e verdieping van het Innovatiehuis in het kader van de Wisselkunst expositie. En haar eerste werk is al verkocht...

Marja van der Kolk over haar werk:

In tijden van drukte en veel geluid wil ik vooral  'de stilte'  schilderen                                                           Het serene
Inspiratie haal ik door te kijken naar kunst en de mensen om me heen. Ik houd erg van werken van o.a. Modigliani, Klimt, Toulouse-Lautrec en Dali.

Mensen inspireren mij door wat ik bij hen zie en voel; gedachtes die uitgewisseld worden via ogen, het staren, mijmeren, een traan. Een goedkeurende, troostende glimlach of vragende blik, een trekje rond de mond 
                                                   'praten' zonder woorden
 
Naast 'het serene' schilder ik ook mensen en sferen in hun uitbundigheid.
                                                        Het rebelse
Figuratief met, soms, mystiek. Een spel van kleuren en/of paletstreken of structuren. Ik werk met acryl/-en olieverf, krijt en inkt op doek en paneel en maak soms, wanneer ik werk met acrylverf, gebruik van paletmes, spons en mijn handen.

Kom gerust Marja's werk bekijken tijdens kantoor uren in het Innovatiehuis. Volgende week meer nieuws over het viltwerk van Marjan Veltkamp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor het invullen